Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه ۱۷ هزار تن انار در باغات شهرستان باغملک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از ۸۵۰ هکتار سطح زیر کشت باغات انار شهرستان باغملک سالانه حدود ۱۷ هزار تن محصول تولید می‌شود.

تولید سالانه ۱۷ هزار تن انار در باغات شهرستان باغملک

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از باغات انار شهرستان باغملک دیدن کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: سطح باغات  در شهرستان باغملک یک هزار و ۸۵۰ هکتار بوده که از این میزان حدود ۸۵۰ هکتار به باغات انار اختصاص دارد.

امیری‌زاده در ادامه تصریح کرد: متوسط عملکرد در این میزان باغات انار حدود ۲۰ تن در هکتار و با میانگین تولید سالیانه ۱۷ هزار‌  تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ارقام کشت شده در باغات باغملک خاطرنشان کرد: از جمله این ارقام می‌توان به ارقام محلی که شامل، پوست سبزدانه قرمز، پوست سبزدانه شیرین، پوست قرمز، جفتی، زردانار و ارقام تجاری شامل:رباب، شیشه گپ، زاغ اردکان و شهوار اشاره کرد.

امیری زاده گفت: این میزان انار تولید شده در شهرستان باغملک به صورت تازه خوری، رب انار، ناردانه و آب انار قابل استفاده است.

وی همچنین ضمن اشاره به مشکلات باغات این شهرستان عنوان کرد: از انجا که این باغات هم به عنوان فضای سبز شهرستان بوده و هم باعث ایجاد شغل برای مردم منطقه هستند، انتظار می‌رود ضمن حل مشکلات کانال‌های آبیاری، از  تغییر کاربری آنها جلوگیری کرده و در حفظ و توسعه این باغات تلاش  کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید