Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

تولید 80 درصد خرمای درجه یک در نخلستان‌های خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برآورد تولید 230 هزار تن خرما در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 80 درصد خرمای تولیدی از نخلستان‌های خوزستان درجه یک برداشت شود.

تولید 80 درصد خرمای درجه یک در نخلستان‌های خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه تعیین قیمت توافقی خرما که با حضور قائم مقام و مدیران سازمان، مدیران اتحادیه‌های تولید کنندگان و صادر کنندگان و کشاورزان و نخلداران برگزار شد اظهار کرد: مقوله خرید توافقی خرما از کشاورزان از اهمیت ویژه‌ای برای استان برخوردار است.

وی ضمن اشاره به برآورد تولید 230 هزار تن خرما از نخلستان‌های استان پیش‌بینی کرد 80 درصد این میزان محصول درجه یک برداشت شود که 175 هزار تن به صورت خرما و مابقی به صورت تازه‌خوری و رطب مصرف می‌شود.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: با توجه به میزان تولید نسبت به صادرات در سال زراعی جاری احتمال مازاد بر خرید توافقی وجود دارد که سازمان تعاون روستایی باید آمادگی لازم را برای خرید حمایتی  داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که حمایت از نخلداران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان از وظایف ذاتی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان است گفت: باید با مصلحت‌اندیشی، صبر و حوصله و با دیدگاه لازم و ملزوم بودن تولید و صادرات ضمن تثبیت زنجیره فروش، زمینه را برای فروش توافقی خرما در استان فراهم کنیم.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین بیان داشت: دولت نیز حمایت از کشاورزان و باغداران را وظیفه خود می‌داند که در این راستا بخشی از هزینه‌های کشت و تامین پاجوش را نیز مساعدت کرده است.

وی با بیان این که وزیر جهاد کشاورزی بر خرید حمایتی خرما توسط تعاون روستایی تاکید دارد خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود مقوله خرید حمایتی خرما از کشاورزان توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی و مدیریت استان پیگیری شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر برگزاری جلسات هماهنگی مدیریت تعاون روستایی با شهرستان‌های تولیدکننده خرما در استان ‌تاکید و عنوان کرد: تعاون روستایی استان باید زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم را برای خرید حمایتی خرما از کشاورزان استان فراهم کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید