Iranian Agriculture News Agency

عبدالامیر نیرومند:

جهش تولید شیر با اعطای تسهیلات در خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، استفاده از دام‌های پربازده، بهبود مدیریت تغذیه دام، دادن مشاوره و پرداخت تسهیلات بانکی به دامداران برای افزایش تولید شیر در استان خبر داد.

جهش تولید شیر با اعطای تسهیلات در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد اهمیت شیر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و تأکید مجدد بر اهمیت صنعت شیر و لبنیات را می‌توان از مهمترین عوامل بالا بردن مصرف شیر در استان نام برد.

وی با ذکر این موضوع که مصرف سرانه شیر یکی از معیارهای توسعه و پیشرفت فرهنگی جوامع مختلف محسوب می شود افزود: شیر به دلیل دارا بودن چربی، پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیاری از نیازهای تغذیه‌ای بدن با مصرف شیر مرتفع می‌شود.

نیرومند در ادامه عنوان کرد: در سال 1398 مقدار 355 هزار تن شیر در استان خوزستان تولید شد که این میزان نسبت به سال قبل10 درصد افزایش داشته است و در این زمینه گاوها با 70 درصد و گاومیش‌ها با 20 درصد تولید شیر، بیشترین سهم تولید در استان را بر عهده داشته‌اند .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: با توجه به اهمیت شیر و نقش آن در تأمین سلامت افراد جامعه، این معاونت ضمن اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، استفاده از دام‌های پربازده، بهبود مدیریت تغذیه دام، دادن مشاوره و پرداخت تسهیلات بانکی به دامداران، سعی در افزایش تولید شیر در استان دارد.

نیرومند در خاتمه تصریح کرد: دام‌های سبک و شتر نیز از دیگر منابع تولیدکنند شیر در استان هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید