Iranian Agriculture News Agency

ذخیره سازی 50 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره ایذه

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: توسعه آبزی پروری و سرمایه گذاری در بخش مشاغل خرد روستایی و ترویج پرورش آبزیان در استخرهای دو منظوره کشاورزی در شهرستان‌های ایذه و باغملک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

ذخیره سازی 50 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره ایذه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مرتضی سوری مدیر کل شیلات استان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده آبزی پروری شهرستان اعم از منابع آبی با کیفیت و شرایط دمایی مطلوب بیان کرد: با توجه به استعداد این شهرستان و براساس مطالعات انجام شده طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در نظر گرفته شده است و امیدواریم در سال جاری با اخذ مجوز زیرساخت‌ها و جذب اعتبارات لازم روند احداث این طرح‌ها تسریع پیدا کند.

وی به مهم‌ترین اهداف و اولویت‌گذاری شیلات استان در این خصوص اشاره کرد و توضیح داد: عمده تولیدات شهرستان ایذه در حال حاضر مربوط به پرورش ماهیان سردابی، قزل آلا و نیز صید از منابع آبی شهرستان است که با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده توسعه آبزی پروری و سرمایه‌گذاری در بخش مشاغل خرد روستایی و ترویج پرورش آبزیان در استخرهای دو منظوره کشاورزی در کوتاه مدت شاهد جهش تولید و اشتغال در بخش پرورش ماهیان گرمابی، رونق گردشگری شیلاتی و بازار آبزیان در شهرستان ایذه خواهیم بود.

وی افزود: در گام دوم و هم‌زمان با پرداختن به توسعه مشاغل خرد و زودبازده و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان تکمیل زنجیره‌های تولید و صنایع شیلاتی، ایجاد مجتمع‌های بزرگ و صنعتی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

سوری با بیان اینکه توسعه شیلات باید متناسب با اقلیم منطقه و نیاز بازار باشد خاطرنشان کرد: استفاده از پتانسیل بخش کشاورزی  شهرستان می‌تواند نقش مهمی در زمینه‌ افزایش بهره‌وری و رشد تولید با استفاده از استخرهای دو منظوره پرورش ماهی داشته باشد.

وی با اشاره به میانگین تولید سالانه شهرستان بیان کرد: امسال ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظوره پرورش ماهی شهرستان ذخیره سازی می شود که علاوه بر اشتغال‌ پایدار و بهبود معیشت کشاورزان موجب رشد تولیدات شیلاتی و افزایش سرانه مصرف آبزیان می شود.‌

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید