Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت چغندر قند در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: پیش‌بینی می‌‌شود بیش از 335 هزارتن چغندرقند برداشت و به 12 کارخانه قند در مناطق مختلف کشور حمل شود.

آغاز برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، بهروز قمرزاده با بیان اینکه در سال زراعی 1403-1402 بیش از چهار هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان دزفول زیر کشت چغندرقند رفت گفت: پیش‌بینی می‌‌شود بیش از 335 هزارتن محصول برداشت و به 12 کارخانه قند در مناطق مختلف کشور حمل شود.

وی افزود: با توجه به میزان تولید و در نظر گرفتن بازه زمانی محدود برداشت و وقوع گرما و خشکی و همچنین موضوع برنامه‌ریزی تامین آب کشت‌های تابستانه جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارت احتمالی به کشاورزان چغندر کار در پایان فصل برداشت، دقت در برنامه‌ریزی و توجه به تقویم عملیات برداشت محصول چغندرقند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قمرزاده توضیح داد: بر اساس مصوبات کارگروه استانی چغندرقند و همچنین بررسی‌های کارشناسی و بازدیدهای میدانی، مزارعی که در تاریخ‌های کشت زود انجام شده از عملکرد اقتصادی برخوردار بوده و مقررات برداشت محصول با دو هفته زودتر از سنوات گذشته یعنی از ۲۰ فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور اجرای این مهم همکاری ویژه کشاورزان چغندر کار مدنظر است که از تمام کشاورزان درخواست می‌شود نهایت همکاری را داشته و به توصیه‌های کارشناسان و نمایندگان کارخانجات قند توجه ویژه داشته باشند.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید