Iranian Agriculture News Agency

افزایش مشارکت مردمی در ارتقاء تولیدات کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امیدواریم با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، از پتانسیل مردم در راستای دستیابی به اهداف موردنظر استفاده کنیم.

افزایش مشارکت مردمی در ارتقاء تولیدات کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مجید نبی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان علاوه بر  نفت و گاز در بخش کشاورزی از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و شامل تالاب‌های متعددی است که از آن جمله می‌توان تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار در این استان واقع شده‌اند.

نبی‌پور به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان اشاره کرد و گفت: این استان ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، دو میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

وی تاکید کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای خوزستان موجود است که می‌توان از این پتانسیل در کشاورزی استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: پاییز سال گذشته حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت رفت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

نبی پور بر ضرورت مدیریت زمین، زمان، آب، به کارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید و اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی در استان با کشاورزی عجین شده و امیدواریم بتوانیم به درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در امر تولید استفاده کنیم.

وی توضیح داد: برای به کارگیری نیروها و استفاده بهینه از آنها زراعت یک میلیون هکتار کشت در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ابراز امیدواری کرد: با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم را در این راستا راهنمایی و از پتانسیل آنها در راستای دستیابی به اهداف موردنظر استفاده کنیم.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید