Iranian Agriculture News Agency

کشف سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده‌های خام دامی در بندر ماهشهر

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر گفت: با شناسایی سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده خام دامی، 250 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

کشف سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده‌های خام دامی در بندر ماهشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، روح اله قنواتی رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر گفت: در بازدید کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی این اداره، یک واحد سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف شد.

وی افزود: در این سردخانه غیر مجاز، 250 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و ضبط شد که پس از اخذ حکم قضایی واحد پلمب و کل محموله از چرخه مصرف انسانی خارج و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

قنواتی توضیح داد: تمام واحدهای فعال در تولید، بسته‌بندی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، باید ضمن اخذ پروانه‌های بهداشتی از اداره دامپزشکی تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و حفظ بهداشت عمومی و سلامت جامعه، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی بندر ماهشهر، به‌طور روزانه از مراکز تحت پوشش بازرسی به عمل آورده و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی را از مزرعه تا سفره اجرا می‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر در پایان از تمامی شهروندان درخواست کرد: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز عرضه تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده فرآورده بسته‌بندی فاقد لیبل و هویت و یا غیر بهداشتی، موارد را به شماره 06152323124 اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

 

خبرنگار: حدیث چاروسایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید