Iranian Agriculture News Agency

افزایش 22 درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های خوزستان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در 11 ماهه سال جاری 55 میلیون 210 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با 45 میلیون و 399 هزار قطعه، رشدی 22 درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش 22 درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ایرج آصفی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برنامه سازمان برای کنترل قیمت در استان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های وسیع انجام شده در راستای افزایش واحدهای مرغ گوشتی و به‌منظور رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت مرغ آماده طبخ و ثبات قیمت در سطح استان بیش از ۶۰۰ واحد با ظرفیت بالغ‌بر ۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در دوره صادرشده است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به ظرفیت مرغداری‌های گوشتی استان اضافه‌شده که بخشی در حال تکمیل واحدها با توجه پیشرفت‌های مختلف بوده و تعدادی در حال اخذ مجوز از ادارات مربوطه هستند.

آصفی توضیح داد: به‌منظور تولید باارزش افزوده بالا، کاهش هزینه‌های تولید و ثبات در تولید دوزنجیره تولید گوشت مرغ به ظرفیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه به زنجیره تولید گوشت مرغ استان در سال جاری اضافه‌شده است به‌نحوی‌که در حال حاضر استان دارای سه زنجیره فعال به ظرفیت کل چهار میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به برنامه‌های سال آینده برای ارتقاء زنجیره چهارم اشاره و بیان کرد: در برنامه سال آینده درصدد افزودن زنجیره چهارم تولید گوشت مرغ در استان به استعداد یک میلیون قطعه در هر دوره هستیم.

وی به مرغداری‌های دارای مجوز اشاره کرد و گفت: ۹۰۳ واحد مرغداری به ظرفیت بالغ‌بر ۲۰ میلیون ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره در استان فعال است.

آصفی اضافه کرد: برای بیش از 600 واحد با ظرفیت بالغ‌بر 21 میلیون قطعه در هر دوره مجوز صادرشده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به تعداد افراد متقاضی برای احداث مرغداری در استان اشاره و بیان کرد: تاکنون ۶۰۰ نفر متقاضی احداث مرغداری در استان بوده‌اند که این تعداد  در حال افزایش است.

وی بابیان این مطلب که قطب مرغداری استان شهرستان دزفول است گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰۵ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولیدشده که این میزان در مدت مشابه سال قبل 85 هزار و 258 تن بوده است.

آصفی در خاتمه به برنامه سازمان برای سال آینده اشاره و بیان کرد: ایجاد زنجیره‌های تولید و احداث واحد‌های بزرگ مرغداری گوشتی و پیگیری برای راه‌اندازی واحد دوم مرغ مادر گوشتی به‌منظور تأمین بخشی از جوجه یک‌روزه واحد‌های مرغداری در استان هستیم.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید