Iranian Agriculture News Agency

رشد تولید محصولات کشاورزی با اجرای طرح ارتقاء بهره‌وری

مشاور معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ارتقاء بهره‌وری در بخش کشاورزی ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان خوزستان گفت: افزایش تولید باید با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود و از طریق افزایش بهره وری انجام گیرد.

رشد تولید محصولات کشاورزی با اجرای طرح ارتقاء بهره‌وری

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عبدالله شهرکی مشاور معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ارتقاء بهره‌وری بخش کشاورزی که با حضور مقامات وزارتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، معاونان و مدیران ستادی و مدیران کل ادارات تابعه استان برگزار شد، گفت: یکی از شاخص‌های مهم بهره‌وری، بهره‌وری زمان است.

وی بابیان این مطلب که اساس طرح ارتقاء بهره‌وری مسئله شناسی است، افزود: با توجه به شرایط عمومی کشور، تولید محصولات اساسی و استراتژیک از اهمیت بسزایی برخوردار بوده به حفظ ضریب خودکفایی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

شهرکی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی خوزستان، این استان در کانون توجه قرار دارد گفت: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی متولیان این بخش و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود به ارتقاء بیش‌ازپیش سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی دست‌یابیم.

در بخش دیگری از این جلسه مجید نبی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در دستور کار سازمان قرار دارد را طرح ارتقاء بهره‌وری برشمرد و خاطرنشان کرد: برای دستیابی به ارتقاء سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی، همکاری بخش تحقیقات و اجرا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بر استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان برای اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: دستیابی به رشد تولید با انجام کارهای به زراعی و به نژادی، همکاری محققان، پژوهشگران و کشاورزان استان و استفاده از امکانات موجود میسر خواهد شد.

نبی پور بابیان این مطلب که باید بتوانیم با استفاده از سیستم‌های بهره‌وری به رشد تولید دست‌یابیم گفت: بهره‌وری، افقی روشن و مناسب برای عرضه تحقیقات و یافته‌های علمی خواهد بود.

در این جلسه میرزایی مسئول کمیته بهره‌وری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: تجمیع مفاهیم اثربخشی و کارایی، تعریف بهره‌وری از دیدگاه مدیریت است و کلیه فعالیت‌هایی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود ذات بهره‌وری دارد.

وی یکی از سندهای راهگشا را برنامه ارتقاء بهره‌وری برشمرد و گفت: طرح ارتقاء بهره‌وری تکلیف ابلاغی رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور بوده که به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ‌شده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های حمایتی این طرح در وزارت جهاد کشاورزی و کارگروه‌های تخصصی در استان‌ها انجام خواهد شد.

مسئول کمیته بهره‌وری وزارت جهاد کشاورزی در خاتمه به دستیابی به ارتقاء بهره‌وری با استفاده از منابع موجود اشاره و بیان کرد: استفاده از اعتبارات و امکانات باید با اولویت‌بندی استانی و هدفمند استفاده شود.

در پایان این جلسه احکام کارگروه تخصصی ارتقاء بهره‌وری به اعضای این کارگروه اعطا شد.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید