Iranian Agriculture News Agency

استفاده بهینه از منابع آبی بخش کشاورزی با اجرای آبیاری تحت فشار در حمیدیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه از اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار درسطح ۷۳ هکتار دراین شهرستان خبر داد.

استفاده بهینه از منابع آبی بخش کشاورزی با اجرای آبیاری تحت فشار در حمیدیه

به گزارش خبرنگار ایانا در  خوزستان، مصطفی عبیاوی افزایش راندمان آبیاری و بهره‌وری آب را  از اهداف و دغدغه‌های مهم مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در شرایط خشکسالی و تغییرات آب و هوایی عنوان کرد و گفت: در راستای افزایش راندمان آبیاری، طرح‌های مختلفی از جمله سیستم‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی اجرامی‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات عمده و هدر رفت آب در آبیاری سطوح ناهموار پستی و بلندی است استفاده ازسیستم‌های آبیاری تحت فشار باعث جلوگیری از هدر رفت و ارتقاء راندمان آبیاری، کاهش هزینه نیروی انسانی، افزایش عملکرد، کاهش هزینه‌های نهاده‌های کشاورزی می‌شود.

عبیاوی  با بیان اینکه این طرح به روش آبیاری بارانی ثابت کلاسیک و به مساحت ۷۳ هکتار در اراضی شیب‌دار و شنی شهرستان در مراکز خدمات گمبوعه و خسرج انجام شد، ادامه داد: ضروری است با اصلاح روش‌های آبیاری و مدیریت صحیح منابع آبی با استفاده از روش‌های علمی نوین و دانش‌بنیان در اجرای هرچه بهتر طرح گام برداریم.

وی افزود: دوره‌های آموزشی باهدف آشنایی کشاورزان با مزایای سیستم‌های آبیاری تحت فشار وصرفه‌جویی در مصرف آب در شهرستان به‌صورت مستمر در مراکز خدمات برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید