Iranian Agriculture News Agency

برگزاری رزمایش خدمات جهادی دامپزشکی خوزستان در مناطق صعب العبور عشایری و روستایی

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: خدمات متنوع دامپزشکی به 32 هزار رأس دام عشایری و روستایی در شهرستان های باغملک، رامهرمز و رامشیر ارائه شد.

برگزاری رزمایش خدمات جهادی دامپزشکی خوزستان در مناطق صعب العبور عشایری و روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، آئین افتتاحیه رزمایش خدمات جهادی دامپزشکی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور سرپرست گروه هماهنگی امور استان‌ها و مجلس سازمان دامپزشکی کشور، مدیران کل دامپزشکی و امور عشایر استان، فرماندار، امام‌جمعه و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باغ‌ملک در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه عشایر، مظهر جهاد اقتصادی و جهاد تولید هستند گفت: این رزمایش، به مدت دو شبانه‌روز در شهرستان‌های باغملک، رامهرمز و رامشیر به محوریت شهرستان باغملک جهت ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی دامپزشکی در مناطق هدف است.

وی با اشاره به اینکه در این رزمایش 12 اکیپ عملیاتی دامپزشکی متشکل از 36 نفر واکسیناتور و کارشناس دامپزشکی حضور یافتند، افزود: 25 منطقه صعب‌العبور عشایری و روستایی در این رزمایش، خدماتی از قبیل واکسیناسیون، سم‌پاشی و مبارزه با بیماری هیا انگلی، معاینه و درمان دام‌های بیمار، پایش و مراقبت بیماری‌های دامی، آموزش اصول بهداشتی و واکسیناسیون سگ‌های گله علیه بیماری هاری را از سوی دامپزشکی دریافت کردند.

عسکری فرد با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 32 هزار رأس دام عشایری و روستایی بیان کرد: در کنار این رزمایش توانمندسازی جوامع هدف با انجام آموزش‌های لازم انجام شد که این امر باعث پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیردار دامی در مناطق عشایری و روستایی می‌شود.

در ادامه ذبیح‌الله غریب قلعه تکی سرپرست گروه هماهنگی امور استان‌ها و مجلس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه اگر غفلتی در ارائه خدمات دامپزشکی رخ دهد باعث از بین رفتن سرمایه دامی می‌شود افزود: برخی بیماری‌های دام و طیور باعث از بین رفتن این سرمایه می‌شود که امروزه ما شاهد این هستیم که با خدمات شبانه‌روزی در مجموعه دامپزشکی، مشکل عمده‌ای در حوزه بیماری‌های دامی و تلفات در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات کلانی از سوی سازمان دامپزشکی کشور برای تأمین واکسن‌های دامی و طیور در جهت تأمین مؤلفه سلامت دام و انسان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور توانسته در جلوگیری از اقدامات بیو تروریستی دشمن در جهت از بین بردن سرمایه دامی و هم‌چنین پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان اقدامات شاخص و کلانی برای حفظ امنیت زیستی و غذایی را انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید