Iranian Agriculture News Agency

احداث و فعالیت مرغداری مرغ تخم‌گذار صنعتی در شهرستان اندیکا

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از احداث و آغاز فعالیت یک واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار صنعتی به ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه در شهرستان اندیکا خبر داد.

احداث و فعالیت مرغداری مرغ تخم‌گذار صنعتی در شهرستان اندیکا

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ایرج آصفی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به رشد روزافزون جمعیت، تامین مواد پروتئینی که نقش بسزایی در رشد فکری و جسمی را بر عهده دارند از اولویت‌های برنامه‌ریزان و متولیان تولید است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در بهمن‌ماه سال جاری یک واحد مرغ تخمگذار صنعتی به ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه در شهرستان اندیکا با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: از محل این سرمایه‌گذاری تولید بالغ‌بر هزار و 380 تن تخم مرغ در هر سال استحصال خواهد شد.

آصفی با بیان این مطلب که به‌منظور تامین تخم مرغ مورد نیاز استان و رسیدن به خودکفایی در این بخش با تشکیل کمیته سرمایه‌گذاری آمادگی دارد در کنار سرمایه‌گذاران با ارائه نظرات کارشناسی و فنی به‌منظور تسریع در انجام امور در کنار سرمایه‌گذاران باشد، گفت: در حال حاضر استان خوزستان دارای ۱۶ واحد مرغ تخم‌گذار فعال به ظرفیت یک میلیون و ۶۶ هزار قطعه بوده که در شهرهای بهبهان، رامهرمز، باغملک و دزفول در حال تولید هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید