Iranian Agriculture News Agency

ثبت بیش از پنج هزار هکتار کشت قراردادی در شهرستان دزفول

رئیس تعاون روستایی شهرستان دزفول از پیشرفت مناسب کشت قراردادی توسط تعاون روستایی دزفول خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تمدید مدت زمان طرح تا 15 بهمن‌ماه به تمامی اهداف مدنظر در این زمینه دست یابیم.

ثبت بیش از پنج هزار هکتار کشت قراردادی در شهرستان دزفول

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد مهرپرور گفت: کشت قراردادی یکی از اولویت‌های کاری تعاون روستایی این شهرستان بوده و خوشبختانه طی ماه گذشته، شاهد عملکرد افزایشی در این زمینه بوده‌ایم.

وی افزود: تا 30 دی‌ماه سال جاری بیش از پنج هزار و 800 هکتار قرارداد کشت قراردادی توسط تعاون روستایی این شهرستان امضا شده و این روند همچنان با سرعت مناسبی در حال افزایش است و امیدواریم تا پایان زمان طرح بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

رئیس تعاون روستایی دزفول توضیح داد: در حال حاضر دزفول جزء موفق‌ترین شهرستان‌ها در زمینه کشت قرادادی در میان تعاون روستایی‌های استان بوده و در این راستا توانسته‌ایم با هزار و 357 کشاورز، پنج هزار و 861 هکتار را زیر کشت قراردادی ببریم که از این میزان پنج هزار  و 737 هکتار تائید و 816 قرارداد هم به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: کشت قراردادی شامل مزایای مناسبی برای کشاورزان از جمله اطمینان از بیمه محصولات و تامین خسارت در شرایط آب و هوایی متغییر است، همچنین می‌توان به تخفیف 20 درصدی بیمه اشاره داشت و اینکه کشاورزان می‌توانند به ازای هر تن گندم تحویلی به اداره تحت قرارداد 150 هزار تومان دریافتی داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید