Iranian Agriculture News Agency

ثبت بیش از ۱۱۵ هزار هکتار کشت قراردادی گندم و کلزا در خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار هکتار کشت قراردادی گندم و کلزا در استان به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از ۱۱۵ هزار هکتار کشت قراردادی گندم و کلزا در خوزستان

 به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، امید جهان نژادیان بیان کرد: تا کنون بیش از  ۱۱۵ هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی زراعی خوزستان از طریق پنل شرکت بازرگانی دولتی ایران ثبت کشت قراردادی شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت ثبت نام، این میزان به مراتب بیشتر شود.

وی افزود: این میزان کشت قراردادی با همکاری ۱۱ هزار و ۴۹۴ کشاورز خوزستانی و در قالب ۶ هزار و ۵۷۱ قرارداد به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که کشاورزان با ثبت کشت قرار دادی می‌توانند به ازای تحویل هر یک تن محصول خود ۱۵۰ هزار تومان کرایه حمل برای حمل  گندم از مزرعه تا مرکز خرید دریافت خواهند کرد، گفت: دیگر مزیت کشت قرار دادی، صدور بیمه نامه با ۲۰ درصد تخفیف که پرداخت هزینه آن پس تحویل محصول است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی با اشاره به تمدید زمان کشت قراردادی گندم و کلزا تا ۱۵ بهمن‌ماه توضیح داد: کشاورزان برای ثبت کشت قراردادی در مرحله اول باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت کنند و سپس با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود، از طریق نشانی GTC.ir که قابل دسترس است، ثبت‌نام خود را تکمیل کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید