Iranian Agriculture News Agency

اقتصادی شدن کشاورزی با یکپارچگی اراضی کشاورزی

مدیر امور اراضی خوزستان از اقتصادی شدن کشاورزی با یکپارچگی اراضی کشاورزی خبر داد.

اقتصادی شدن کشاورزی با یکپارچگی اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جهانشیر سراج الدین ضمن اشاره به تشکیل سازمان امور اراضی در هفتم بهمن‌ماه سال ۱۳۷۱ گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی، یکپارچگی، ساماندهی و توسعه اراضی در راستای مدیریت بر اراضی کشاورزی و واگذاری اراضی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی از وظایف و ماموریت‌های حاکمیتی است.

وی افزود: پراکندگی اراضی کشاورزی یکی از موانع جدی توسعه کشاورزی محسوب می‌شود، به طوری که کوچکی و پراکندگی اراضی، مانعی در استفاده بهینه از آب، زمین، نیروی انسانی، مکانیزاسیون و دیگر عوامل موثر در تولید کشاورزی است.

سراج الدین خاطرنشان کرد: یکپارچگی و تجمیع اراضی کشاورزی از سیاست‌های کلی نظام و برنامه‌های اولویت‌دار دولت و وزارت جهاد کشاورزی است که با هدف افزایش بهره‌وری‌ و تولید‌ در واحد سطح، افزایش ضریب مکانیزاسیون‌‌، اجرای الگوی کشت، حفظ منابع تولید، استفاده از دستاوردها و تجهیزات علمی و فنی پیشرفته، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و اقتصادی کردن تولید اجرا می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان ضمن تشویق بهره‌برداران و کشاورزان به استفاده از مزایا و مشوق‌های طرح تجمیع و یکپارچه سازی، گفت: مشارکت کشاورزان در امر یکپارچه سازی اراضی زراعی می‌تواند زمینه ساز اهداف راهبردی باشد که نیازمند حمایت، هماهنگی نهادهای ذی‌ربط، فرهنگ‌سازی، اقدامات ترویجی و کارهای میدانی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید