Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از 12 طرح کشاورزی در شهرستان لالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: ۱۲ طرح کشاورزی در آستانه دهه مبارک فجر در این شهرستان بهره‌برداری و زمینه اشتغال برای ۱۲۱ نفر فراهم شد.

بهره‌برداری از 12 طرح کشاورزی در شهرستان لالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مهرداد هزاریان بیان کرد: این طرح‌ها شامل احداث چهار واحد گلخانه به مساحت ۱۰ هزار مترمربع، بهره‌برداری از ۶ طرح سیستم آبیاری تحت فشار به مساحت ۵۳ هکتار در اراضی کشاورزی و احداث و حفر دو حلقه چاه آب کشاورزی است.

وی احداث یک واحد دامداری صنعتی پرواربندی بره به ظرفیت ۲۵۰ راس را از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده در این شهرستان عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها با توجه به منابع آبی مناسب در شهرستان لالی و همچنین مطالعات کارشناسان مجموعه و پتانسیل موجود در بخش کشاورزی و دامداری در منطقه بهره‌برداری شد.

وی توضیح داد: با وجود تاسیسات آبی و گلخانه‌ای، ظرفیت تولید اکثر سبزی و صیفی‌جات موردنیاز مصرف شهرستان و کشت انواع محصولات کشاورزی که نیاز به آبیاری دارند و همچنین کشت علوفه مورد نیاز دامداران در شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: این طرح‌ها با استفاده از کمک‌های بلاعوض مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لالی، تسهیلات بخش کشاورزی و همچنین همکاری بنیاد برکت (ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)) در شهرستان اجرا شد.

هزاریان ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تولید مستمر محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان چند طرح در بخش کشاورزی، دام و طیور در حال اجرا است که پس از دریافت مجوزهای لازم به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهرستان لالی با جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر در شمال خوزستان واقع شده که با مرکز استان ۱۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید