Iranian Agriculture News Agency

فعالیت مزرعه نوآور در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: 200 نفر روز در سال زراعی جاری در مزرعه نوآور در زمینه گندم و نخیلات، آموزش‌های ترویجی را فرا گرفته‌اند.

 فعالیت مزرعه نوآور در خرمشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، یاسر شریفی بیان کرد: مزرعه نوآوری مکانی در محدوده جغرافیایی مشخص تحت مدیریت کشاورز نوآور است که درآن ضمن به کارگیری عملی، یک محصول فرآیند با روش‌های سازماندهی نوآورانه موجبات ارتقای بهره‌وری را فراهم می‌کند.

وی گفت: 200 نفر روز در سال زراعی جاری در مزرعه نوآور در زمینه گندم و نخیلات آموزش‌های ترویجی را فرا گرفته‌اند.

شریفی مزرعه نوآور را باعث بهبود سطح کمی و کیفی تولیدات یا خدمات، ایجاد ارزش افزوده، افزایش رقابت پذیری، حفاظت از منابع پایه و تنوع زیستی، تاب آوری و سودآوری در زنجیره ارزش محصولات کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان نوآور در حوزه‌های مختلف زراعی، باغبانی، تولیدات دامی، شیلات و آبزیان و منابع طبیعی بر اساس شاخص‌های علمی تدوین شده در کمیته‌های فنی شناساسی و انتخاب می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه این طرح در شهرستان خرمشهر در روستای مشارع انتخاب و اجرا شده است، یادآور شد: موضوع مزرعه نوآور در این شهرستان مربوط به نوآوری در آبیاری گندم بوده و پس از عقد تفاهم‌نامه با کشاورز به مدت سه سال قابل اجرا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید