Iranian Agriculture News Agency

پایش و رصد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر در آبادان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبادان از انجام مستمر رصد و پایش زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در این شهرستان خبر داد.

پایش و رصد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر در آبادان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد فخری زاده با بیان اینکه پرندگان آبزی و کنار آبزی همه‌ساله در زمستان از مناطق سردسیری آسیا و شمال کشور در کنار منابع آبی این شهرستان فرود می‌آیند گفت: اکیپ‌هایی از سوی دامپزشکی و محیط‌زیست این شهرستان تشکیل‌شده و هم‌اکنون کار پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر در کنار آبگیرهای آبادان در حال انجام است.

وی گفت: هدف از انجام پایش‌های مشترک، اهمیت فوق‌العاده آن در شناسایی هرچه سریع‌تر کانون احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

فخری زاده بابیان این‌که خوشبختانه تاکنون مورد تلفات مشکوکی در این دسته از پرندگان مشاهده نشده و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر شهرستان عاری از بیماری مذکور هستند، توضیح داد: شهروندان گرامی جهت سلامت خود و عزیزانشان صرفاً مرغ و تخم‌مرغ موردنیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه و در صورت بروز هرگونه تلفات مشکوک در طیور بومی و پرندگان مهاجر به اداره دامپزشکی آبادان اطلاع‌رسانی کنند.

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ازجمله بیماری‌های مشترک بین انسان و طیور با عامل ویروسی است که در صورت رخداد علاوه بر مخاطره جدی برای جمعیت طیور، برای انسان نیز بسیار خطرناک بوده و حتی می‌تواند منجر به مرگ در انسان شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید