Iranian Agriculture News Agency

پلمپ دو واحد عرضه مواد خام پروتئینی در ماهشهر

دو واحد عرضه مواد خام پروتئینی که اقدام به توزیع گوشت قرمز خارج از شبکه نظارت دامپزشکی می‌کردند پلمپ شد.

پلمپ دو واحد عرضه مواد خام پروتئینی در ماهشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، روح اله قنواتی رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر گفت: با توجه به اهمیت کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت مصرف کنندگان، دو واحد عرضه مواد خام پروتئینی در سطح شهرستان با دستور قضایی پلمپ شدند.

وی افزود: این دو واحد عرضه گوشت قرمز اقدام به کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت غیربهداشتی می‌کردند که پس از شناسایی توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی و معرفی این واحدها به مراجع قضایی از ادامه فعالیت این واحدهای صنفی جلوگیری به عمل آمد.

قنواتی دیگر تخلفات این واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی را عرضه گوشت قرمز بدون مهر و برچسب بهداشتی کشتارگاه، حمل غیربهداشتی گوشت از شهرستان‌های هم‌جوار، عدم رعایت بهداشت در نگهداری گوشت قرمز و عدم توجه به اخطارهای قبلی بازرسان دامپزشکی عنوان کرد.

وی حفظ سلامت مواد خام دامی مورد عرضه در شهرستان را خط قرمز بازرسان اداره دامپزشکی بندر ماهشهر بیان کرد: برخورد با عاملان عرضه غیربهداشتی مواد خام دامی به‌طور مستمر ادامه دارد.

قنواتی از تمام شهروندان تقاضا کرد همه فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر در پایان با اشاره به فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی توسط کارشناسان این اداره خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم هرگونه مورد غیربهداشتی و مشکوک را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید