Iranian Agriculture News Agency

آشنایی دانش‌ آموزان عشایری لالی با بیماری کیست هیداتیک

رئیس اداره دامپزشکی لالی گفت: به‌منظور پیشگیری از بروز بیماری کیست هیداتیک کلاس آموزشی برای دانش آموزان عشایر کود سرخ شهرستان لالی برگزار شد.

آشنایی دانش‌ آموزان عشایری لالی با بیماری کیست هیداتیک

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عظیم کریمی دزفولی بیان کرد: پیرو تفاهم‌نامه میان ادارات کل دامپزشکی و آموزش و پرورش استان خوزستان، مبنی بر آموزش ترویج در مدارس برای آشنایی با بیمارهای مشترک بین انسان و حیوان دوره آموزشی آشنایی با بیماری کیست هیداتیک برای دانش آموزان عشایری کود سرخ برگزار شد.

وی افزود: در این کلاس آموزشی، دانش آموزان با مخاطرات بیماری کیست هیداتیک و همچنین روش‌های پیشگیری و رعایت اقدامات بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کیست هیداتیک که از طریق سگ به انسان و دام منتقل می‌شود، آشنا شدند.

کریم دزفولی با اشاره به موضوع آگاهی بخشی در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بین جوانان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح بهداشتی جامعه به ویژه در میان دانش آموزان باعث آگاهی رسانی و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌شود.

بیماری کیست هیداتیک یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوانات به انسان است که عامل بیماری توسط نوزاد، یک انگل روده‌ای در سگ  وارد بدن انسان و دام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید