Iranian Agriculture News Agency

معدوم سازی 250 کیلوگرم مرغ منجمد غیرقابل مصرف انسانی در دزفول

رئیس اداره دامپزشکی دزفول از کشف، ضبط و معدوم سازی 250 کیلوگرم مرغ منجمد در شهرستان دزفول خبر داد.

معدوم سازی 250 کیلوگرم مرغ منجمد غیرقابل مصرف انسانی در دزفول

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محسن ورجاوند بیان کرد: کارشناسان اداره دامپزشکی در بازرسی‌های بهداشتی از اماکن عرصه فرآورده‌های خام دامی 250 کیلوگرم مرغ منجمد به دلیل تغییرات شدید ارگانولپتیکی و سوختگی ناشی از انجماد را کشف و برابر با دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور ضبط کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه این مقدار محموله مرغ منجمد کشف شده توسط دامپزشکی شهرستان دزفول غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شد، با حکم مقام قضایی معدوم سازی شد.

ورجاوند با اشاره به ضرورت و اهمیت تامین ایمنی غذایی و  با تأکید بر اینکه ارتقاء سطح بهداشت مواد غذایی، با منشا دامی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های سازمان دامپزشکی است، توضیح داد: عاملان توزیع فرآورده‌های خام دامی منجمد باید شرایط نگهداری و عرضه این فرآورده‌های پروتئینی منجمد را مطابق با دستورالعمل‌های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور و شرایط استاندارد اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت‌های مستمر کارشناسان این اداره تضمین‌کننده سلامت غذایی، فرآورده‌های خام دامی است و این اداره هیچ‌گونه مماشاتی در خصوص حفظ و صیانت از سلامت جامعه نداشته و با متخلفان طبق قوانین و مقررات از طریق مراجع ذی‌صلاح برخورد خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول در پایان از شهروندان درخواست کرد، در زمان خریداری فرآورده‌های خام دامی توجه خاص به لیبل تاریخ تولید و انقضاء و وضعیت ظاهری فرآورده داشته باشند و هرگونه تخلف را با شماره تماس 06142420911 اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید