Iranian Agriculture News Agency

اجرای فاز دوم پروژه ردیابی و کنترل تلفیقی سوسک‌های چوبخوار نخیلات در آبادان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان با هدف شناسایی موثرترین روش کنترل آفات چوبخوار نخلستان در آبادان فاز دوم پروژه ردیابی و کنترل تلفیقی سوسک‌های چوبخوار نخیلات آغاز شد.

اجرای فاز  دوم پروژه ردیابی و کنترل تلفیقی سوسک‌های چوبخوار نخیلات در آبادان

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، حسن دشتی نژاد گفت: پروژه ردیابی و کنترل تلفیقی سوسک های چوبخوار نخیلات با هدف شناخت موثر ترین روش‌های مبارزه و کنترل این آفات در نخیلات آبادان وارد فاز دوم شد.

وی افزود: مرحله اول این پروژه که با انجام  اقدامات به زراعی و هرس و تکریب در هزار و 101 هکتار از نخیلات سایت الگویی در قالب سه باغ الگویی در روستای حیر آغاز شده بود، وارد اجرای مرحله دوم تیمار نخیلات با قرص فستوکسین، طعمه مسموم با حشره‌کش تری کلرو فن و محلول‌پاشی با حشره‌کش کلرو پایریفوس شد.

وی خاطرنشان کرد: کاربرد تجهیزات ایمن و رعایت موارد ایمنی همچنین توجه به شیوه صحیح قرص گذاری محلول‌پاشی و زمان مناسب جهت طعمه‌گذاری، از موارد توصیه شده توسط کارشناس حفظ نباتات این مدیریت در بازدید از اجرای این پروژه است.

دشتی نژاد خاطرنشان کرد: فاز سوم این پروژه نصب تله‌های نوری، فلزی ۲۵۰ و ۵۰۰ وات جهت شکار انبوه و آگاهی از اوج پرواز حشرات و شناخت بهترین زمان مبارزه، از ابتدای بهمن ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید