Iranian Agriculture News Agency

پایش مزارع خرمشهر جهت جلوگیری از خسارت کرم برگخوار پاییزه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: پنج اکیپ در شهرستان خرمشهر عملیات پایش و مبارزه با آفت برگخوار پاییزه را بر عهده دارند.

پایش مزارع خرمشهر جهت جلوگیری از خسارت کرم برگخوار پاییزه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، یاسر شریفی بیان کرد: پایش و ردیابی آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، به‌منظور جلوگیری از ورود و انتشار این آفت به‌صورت مشاهده‌ای در مزارع این شهرستان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشاهده آفت خطرناک و قرنطینه‌ای کرم برگ‌خوار پاییزه در برخی شهرهای استان‌های کرمان، فارس و هرمزگان ردیابی این آفت با حساسیت در شهرستان خرمشهر آغاز شده است تا مانع از ورود آن شده و یا در صورت ورود با مبارزه به موقع از انتشار آن جلوگیری شود.

وی توضیخح داد: مهم‌ترین میزبان آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، گیاهان علوفه‌ای هستند که می‌تواند یک تهدید مهم برای بخش کشاورزی و دامداری شهرستان باشد، زیرا این آفت، با داشتن دامنه میزبانی وسیع بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی، دارای قدرت پروازی و پتانسیل خسارت‌زایی بالا است.

شریفی تأکید کرد: از آنجا که یکی از مهم‌ترین روش‌های انتقال آفت علاوه بر پرواز حشره بالغ، ورود تخم، لارو یا شفیره به همراه اندام‌های گیاه میزبان است، از دامداران و تعاونی‌های دامداری درخواست می‌شود از ورود علوفه تازه از استان‌های آلوده، خودداری کرده و موارد مشکوک را در اولین فرصت به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد بحران در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: جهاد کشاورزی با تشکیل پنج اکیپ پایش برنامه‌ ردیابی خود را آغاز کرده است و تاکنون 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان پایش شده است.

 وی یادآور شد: کرم برگ‌خوار پاییزه، یک آفت خسارت‌بار برای بخش کشاورزی است، بنابراین باید همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای جلوگیری از ورود این آفت به مزارع شهرستان خرمشهر، جهاد کشاورزی را یاری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید