Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛

احتمال ورود ملخ صحرایی به استان خوزستان

طبق هشدارهایی که سازمان حفظ نباتات کشور به استان‌ها ابلاغ کرده احتمال ورود این آفت در اواخر بهمن‌ و اسفندماه به کشور به خصوص استان‌های جنوبی و خوزستان پیش‌بینی شده است.

احتمال ورود ملخ صحرایی به استان خوزستان

ناجی شهیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: این پیش‌بینی‌ بر اساس وضعیت خوب بارندگی‌ در عربستان و عمان با هماهنگی فائو به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: بر اساس این هشدارها سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیریت حفظ نباتات استان تمامی امکانات لازم از قبیل سم‌پاش‌ها و سموم مورد نیاز و اکیپ‌های پایش را برای مبارزه با این آفت در استان فراهم کرده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۴۰ اکیپ ردیابی، پایش و مراقبت در شهرستان‌های استان مشغول فعالیت برای ردیابی این آفت در مزارع استان هستند.

شهیب زاده خاطرنشان کرد: طی پایش‌های انجام شده، خوشبختانه تا کنون آفت ملخ صحرایی در مزارع استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایانا، ملخ صحرایی نوعی حشره آفت است که به صورت گروه‌های بسیار بزرگی حرکت می‌کند و مزارع و منابع طبیعی را تخریب می‌کند. آن‌ها در مناطق خشک و صحرایی زندگی می‌کنند و به دنبال منابع غذایی جدید هستند. در صورت افزایش جمعیت و کمبود غذا، به شکل ملخ‌های گروهی ظاهر می‌شوند و خساراتی جدی به کشاورزی و تغذیه جمعیت منطقه وارد می‌کنند. کنترل و پیش‌بینی این جمعیت‌ها مشکل است و نیاز به هماهنگی و برنامه‌ریزی میان کشورها و مناطق مختلف دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید