Iranian Agriculture News Agency

حضور زنان روستایی و عشایری در طرح کاشت یک میلیارد درخت در خوزستان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان از اجرای طرح توان‌افزایی و توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری در طرح تولید و کاشت یک میلیارد نهال درخت در پنج شهر استان خبر داد.

حضور زنان روستایی و عشایری در  طرح کاشت یک میلیارد درخت در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سید یعقوب هاشمی بیان کرد: این طرح در پنج شهرستان اندیمشک، رامهرمز، شوشتر، گتوند و هندیجان برای زنان تسهیلگر و اعضای صندوق‌های خرد و همچنین زنان کارآفرین روستایی و عشایری در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه هدف از اجرای این طرح، بسترسازی جهت بهره‌گیری از ظرفیت زنان روستایی و عشایری استان به‌منظور احیاء منابع طبیعی و حفاظت از محیط‌زیست است، گفت: ارتقاء سطح دانش و مهارت زنان روستایی و عشایری در تولید و کاشت نهال‌های سازگار با اقلیم، ترویج فرهنگ درختکاری و محافظت از زمین در بین اعضای خانواده از طریق آموزش مادران جامعه، از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

هاشمی توضیح داد: تکمیل زنجیره تولید و تأمین نهال به‌منظور عملیاتی کردن طرح کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال، ایجاد فرصت اشتغال و درآمدزایی برای زنان روستایی و عشایری در شهرستان‌ها نیز از اهداف دیگر این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از محل اعتبارات ملی، با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین اداره کل منابع طبیعی خوزستان اجرا می‌شود.

هاشمی یادآور شد: پس از اتمام آموزش‌های ارائه‌شده، تولیدات زنان تحت پوشش این طرح توسط اداره کل منابع طبیعی استان به صاحبان صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، صاحبان صنایع چوب و حامیان خودجوش زیست‌محیطی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید