Iranian Agriculture News Agency

خوزستان تامین‌کننده 20 درصد گندم مورد نیاز کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از برگزاری نخستین مرحله از جلسات برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی گندم و کلزا در استان خبر داد.

خوزستان تامین‌کننده 20 درصد گندم مورد نیاز کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، امید جهان نژادیان بیان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به‌منظور برنامه‌ریزی، آمادگی و فراهم‌سازی تمهیدات و اتخاذ تدابیر در خصوص اقدامات عملیات قبل از خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی سال 1403-1402 نخستین جلسه در این ارتباط با حضور معاونین، مدیران این اداره کل برگزار شد.

‎وی با اشاره به نقش استان خوزستان در تأمین 20 درصد از گندم کشور، خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که این استان جز اولین مناطق کشور است که برداشت گندم و کلزا در آن آغاز می‌شود، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای این مهم بوده که در همین راستا مکاتبات اولیه با دستگاه‌های مرتبط و مشاورین خرید تضمینی در دست اقدام قرار دارد.

‎جهان نژادیان افزود: خرید تضمینی گندم و کلزا در خوزستان در یک بازه‌ی زمانی 40 روزه انجام می‌شود و همین موضوع باعث متفاوت بودن این استان با سایر استان‌ها و حساسیت دوچندان آن می‌شود.

‎وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم به‌مانند سال‌های گذشته برگ زرین دیگری در حوزه خرید گندم به افتخارات خوزستان بیفزاییم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید