Iranian Agriculture News Agency

توقیف هشت فروند شناور صیادی در صیدگاه‌های خوزستان

سرپرست یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات خوزستان گفت: در راستای برخورد جدی با تخلفات صیادی در خوزستان هشت فروند شناور صیادی در صیدگاه‌های استان توقیف شد.

توقیف هشت فروند شناور صیادی در صیدگاه‌های خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کامران شریفی با اشاره به عملکرد یگان حفاظت طی چند روز اخیر در راستای پاکسازی مناطق آلوده به صید غیرمجاز گفت: به‌منظور برخورد جدی با تخلفات صیادی مأموران گشت دریایی، پایگاه سجافی ضمن گشت زنی در مناطق دریایی موسوم به بحرکان و سریم، تعداد پنج فروند لنج صیادی که از بندر بوشهر و بندر دیلم عازم دریا و فعالیت صیادی شده بودند به علت صید غیرمجاز به روش ترال و همچنین ورود غیرمجاز به آب‌های استان خوزستان توقیف شدند.

وی بیان کرد: از این شناورها، در مجموع تعداد دو دستگاه ترال، دو دستگاه وینچ، دو عدد دیرک، ۱۵۰ طاقه تور و ۹۵۰ کیلوگرم انواع ماهی صیدشده به روش غیرمجاز کشف و ضبط شد. 

وی افزود: طی گشت زنی نیروهای پایگاه ماهشهر در حوزه استحفاظی سه فروند قایق فاقد مجوز توقیف شد و در جریان بازرسی از این قایق‌ها نیز تعداد سه دستگاه ترال و ۵۰ کیلوگرم ماهی کشف و ضبط شد. 

شریفی خاطرنشان کرد: پرونده‌های تخلفات صیادی تشکیل و آماده ارسال به مرجع قضایی و گروه رسیدگی به تخلفات صیادی شهرستان هندیجان هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید