Iranian Agriculture News Agency

آشنایی زنان روستایی و عشایری بهبهان با بیماری‌های طیور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان گفت: دوره آموزشی بیماری‌های طیور با حضور بانوان علاقه‌مند روستایی و عشایری در شهرستان بهبهان برگزار شد.

آشنایی زنان روستایی و عشایری بهبهان با بیماری‌های طیور

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، سید حمیدرضا رشیدی بیان کرد: پرورش طیور بومی، اگر به‌صورت مناسب و علمی انجام شود، یکی از موارد اشتغال زایی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

 وی اضافه کرد: افزایش سطح بهداشت در محل پرورش و تغذیه‌ی مناسب و بهداشتی، سبب کاهش بروز بیماری‌های مختلف خواهد شد که در نهایت، میزان تولید را افزایش داده و کیفیت تولیدات را نیز ارتقا می‌دهد.

رشیدی با بیان اینکه بیماری‌های مهمی در طیور می‌توانند تولیدات این حوزه را تحت تأثیر قرار دهند، توضیح داد: از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های ویروسی نیوکاسل و آنفلوانزا اشاره کرد. از سوی دیگر بیماری‌های غیر عفونی مانند اختلالات تغذیه‌ای و مشکلات مدیریتی نیز تاثیر بسزایی در تولید و پرورش طیور دارد.

وی ادامه داد: بیماری‌های نیوکاسل و آنفلوانزا را می‌توان با انجام واکسیناسیون به موقع، کنترل کرد و با استفاده از جیره‌ی غذایی بالانس (متعادل) و آب بهداشتی، مشکلات تغذیه‌ای را به حداقل رساند.

رشیدی یادآور شد: تهویه‌ی کافی، نور مناسب، بهداشت جایگاه نگهداری از جمله موارد مدیریتی بسیار مؤثر بر رشد و تولید طیور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید