Iranian Agriculture News Agency

تخفیف ۲۰ درصدی بیمه کشاورزی برای کشت‌های قراردادی در خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که تاکنون ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان به کشت قراردادی اختصاص یافته است، گفت: کشاورزان خوزستانی می‌توانند با انجام کشت قراردادی از تخفیف ۲۰ درصدی بیمه و به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید از کمک هزینه ۱۵۰ هزار تومانی حمل و نقل برخوردار شوند.

تخفیف ۲۰ درصدی بیمه کشاورزی برای کشت‌های قراردادی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عبدالرضا سید احمدی در جلسه ستاد فنی زراعت استان در جمع مدیران کل ادارات تابعه و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، بیان کرد: تاکنون در بیش از ۶۳۲ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده که این میزان شامل ۴۷۳ هزار هکتار گندم آبی و ۱۵۸ هزار گندم دیم است و کشت این محصول استراتژیک در استان همچنان ادامه دارد.

وی به کشت کلزا در استان اشاره کرد و گفت: از ۴۰ هزار هکتار کلزای کشت شده در اراضی استان، ۳۴ هزار و ۸۰۰ هکتار به کشت کلزای آبی و پنج هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت کلزای دیم اختصاص‌یافته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۴ هزار هکتاری داشته است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان این مطلب که در ۴۹ هزار هکتار از مزارع استان کشت جو انجام شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان جوی کشت شده در استان، ۱۸ هزار هکتار جو آبی ۳۱ هزار هکتار جو دیم بوده است.

سید احمدی در ادامه به انجام ۱۷ هزار هکتار کشت قراردادی و تخفیف ۲۰ درصدی بیمه کشاورزی برای این کشت در استان اشاره کرد و افزود: کشاورزان سخت‌کوش استان می‌توانند علاوه بر این تخفیف بیمه‌ای، از کمک‌هزینه حمل ۱۵۰ هزارتومانی دولت برای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید نیز استفاده کنند.

وی ضمن اشاربه به توزیع ۴۵ هزار تن بذر گندم گواهی‌شده در میان کشاورزان استان، ادامه داد: این میزان بذر توزیع‌شده نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۸ درصدی داشته است.

سید احمدی همچنین به توزیع بیش از ۱۳۳ هزار تن انواع کود شیمیایی در میان کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: این میزان کود توزیع‌شده شامل ۷۷ هزار تن کود اوره، ۳۹ هزار تن کود فسفاته و ۱۷ هزار تن کود پتاسه است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان یادآور شد: در طرح جهش تولید تاکنون ۷۸ هزار هکتار کشت انواع محصولات دیم ازجمله گندم، جو، کلزا، نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای و گیاهان دارویی انجام‌شده و همچنان نیز ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید