Iranian Agriculture News Agency

تخصیص دو اعتبار ویژه عملیات خاک برای نخستین بار در خوزستان

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تخصیص دو اعتبار ویژه عملیات خاک با مبلغی معادل 16 میلیارد تومان در استان خبر داد.

تخصیص دو اعتبار ویژه عملیات خاک برای نخستین بار در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عباس ساکی به مناسبت هفته گرامیداشت خاک با شعار آب، خاک منشاء زندگی و اجرای برنامه‌های متنوع در استان اشاره کرد ئ گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری همایش روز جهانی خاک در دانشکده کشاورزی، اجرای برنامه‌های آموزشی ترویجی، ثبت رویدادهای ویژه روز جهانی خاک، اجرای مسابقات نقاشی و عکاسی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: امسال برای نخستین بار دو اعتبار ویژه عملیات خاک با مبلغی معادل 16 میلیارد تومان به اعتبارات آب و خاک اضافه شد که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد توسعه این اعتبارات در استان باشیم.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان به اقدامات انجام شده در 9 ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا کنون در بیش از 480 هکتار از اراضی استان تسطیح اساسی انجام شده همچنین 6 ایستگاه پمپاژ تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

عباس ساکی همچنین لایروبی 380 کیلومتر از انهار، اجرای بیش از 60 کیلومتر خط انتقال آب با لوله، بهسازی 10 کیلومتر از انهار و اجرای بیش از هزار و 100 هکتار سیستم آباری نوین در سطح اراضی استان را از دیگر اقدامات انجام شده در 9 ماهه نخست سال جاری برشمرد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تسطیح 700 هکتار از اراضی استان، 15 طرح تامین و انتقال آب به اراضی کشاورزی، لایروبی و بهسازی 600 کیلومتر از انهار، اجرای 19 کیلومتر خط انتقال آب با لوله، اجرای مرمت و لایروبی سه کیلومتر از قنوات استان و در صورت تخصیص اعتبار تجهیز هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان به اجرای طرح پایلوت کشت برنج به روش تیپ در استان اشاره و بیان کرد: این طرح با هدف توسعه آبیاری به روش تیپ (قطره‌ای) با موفقیت در در استان اجرا شد که برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای پایلوت‌های مختلف در این زمینه در حال انجام است.

ساکی در خاتمه گفت: تمامی اقدامات اجرا شده در مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان در جهت افزایش راندمان آبیاری و ارتقاء بهره‌وری در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید