Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت گل مریم در شهرستان دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: برداشت گل مریم از سطح 30 هکتار از گلخانه‌های دزفول آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود چهار میلیون شاخه گل مریم برداشت شود.

آغاز برداشت گل مریم در شهرستان دزفول

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به اینکه هر ساله کشت گل مریم در شهرستان دزفول از اردیبهشت تا شهریور‌ماه انجام می‌شود، بیان کرد: برداشت این گل نیز از آبان‌ماه تا فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که سطح گلخانه‌های شهرستان دزفول حدود 220 هکتار است که حدود 175 هکتار آن در تولید انواع گل و گیاهان زینتی و گل‌های شاخه بریده فعال هستند؛ گفت: دزفول مقام اول تولید گل مریم در کشور را دارا است و گل مریم دزفول جزء با کیفیت‌ترین گل‌ها به لحاظ ظاهر سرگل و عطر و بو است.

 قمرزاده با اشاره به اینکه کاشت این گیاه به دلیل حساس بودن به سرما در گلخانه‌های با پوشش پلاستیکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بالا بودن هزینه سازه‌های گلخانه و نیاز به اختصاص اعتبارات ویژه کم بهره و تنفس دار، نبود خودروی مخصوص حمل گل جهت ارسال به سایر استان‌ها، عدم مرز هوایی و زیر ساخت پایانه صادراتی از جمله مشکلات عمده گل کاران است و چنانچه این موانع و مشکلات مرتفع شوند شاهد توسعه و رشد تولید گلخانه‌ها در شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید