Iranian Agriculture News Agency

خوزستان پیشتاز تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای در کشور

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این استان گفت: خوزستان رتبه نخست کشور در تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای را دارد.

خوزستان پیشتاز تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا  در خوزستان، محمد حسنی نسب ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان و فراهم بودن عوامل محیطی، می‌توان این استان را به‌عنوان یکی از مراکز ذخایر ژنتیکی و قطب‌های اصلی گیاهان زینتی برشمرد.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۳۶۵ میلیون شاخه گل بریده، انواع گیاهان زینتی و نشا در استان خوزستان تولید می‌شود.

حسنی نسب با اشاره به اینکه خوزستان در تأمین نیاز بازار داخلی گیاهان زینتی سهم قابل‌توجهی را دارد یادآور شد: بخش دیگری از تولیدات استان برای صادرات به کشورهای دیگر اختصاص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان همچنین رتبه نخست تولید گیاهان گلدار گلخانه‌ای، رتبه دوم در تولید گل‌های شاخه بریده رز، مریم، گلایول، و شمعدانی و رتبه سوم را در تولید گل نرگس و انواع نشا در کشور به خود اختصاص داده است.

کارشناسان حوزه باغبانی، معتقدند با توجه به ظرفیت گلخانه‌ای و طبیعت ملایم استان خوزستان در نیمه دوم سال، این ظرفیت وجود دارد که با تلاش کشاورزان و مهیاکردن شرایط برای آن‌ها، شاهد تولید دو یا سه برابری گیاهان زینتی در استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید