Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری از تضییع حقوق مردم با اجرای صحیح رفع تداخلات

مدیر کل مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور گفت: اجرای صحیح و دقیق رفع تداخلات مانع از تضییع حقوق دولت و مردم می‌شود.

جلوگیری از تضییع حقوق مردم با اجرای صحیح رفع تداخلات

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد احمدی در کارگاه آموزشی رفع تداخلات اراضی گفت: در راستای وظیفه‌مندی و توانمندسازی اجرای پروژه حساس و مهم رفع تداخلات برگزاری دوره آموزشی برای روسای ادارات امور اراضی شهرستان‌ها لازم است.

وی ادامه داد: اجرای صحیح و دقیق پروژه رفع تداخلات مانع از تضییع حقوق دولت و مردم می‌شود و اجرای طرح فرصتی را برای کاهش پرونده‌های قضایی در مراجع قضایی فراهم می‌کند. 

وی بیان کرد: حساسیت موضوع رفع تداخلات اراضی بسیار بالاست که ورود دستگاه‌های نظارتی بر روند اجرای طرح نشان از اهمیت بالای موضوع دارد که جهت به حداقل رساندن اشتباه و انجام با دقت و سرعت‌بالای طرح نیاز به ارتقای سطح آگاهی همکاران است. 

احمدی افزود: تعداد قراردادهای فعال در سطح کشور ۴۵۰ قرارداد است که قراردادها و عملکرد مشاوران به مدیریت و نظارت کافی نیاز دارد و جهت جلوگیری از هرگونه اشتباه توسط مشاورین مستلزم تسلط و آشنایی روسای ادارات امور اراضی به مباحثی همچون قوانین و مقررات، تفسیر عکس، GIS، چگونگی فرآیند اجرای رفع تداخلات و غیره است. 

وی خاطرنشان کرد: مشاوران دارای قرارداد هستند و به‌عنوان همکار در اجرای پروژه رفع تداخلات موظف به انجام کار طبق شرح خدمات مندرج در قرارداد با ۸۵ درصد دقت هستند. در صورت عدم انجام کار با دقت بالا با مشاوران برخورد لازم انجام شود. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید