Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 4 خزانه پاجوش نخیلات و فعالیت 13 نهالستان مجوز دار در خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از فعالیت 13 نهالستان مجوز دار و 4 خزانه پاچوش نخیلات در استان خبر داد.

فعالیت 4 خزانه پاجوش نخیلات و فعالیت 13 نهالستان مجوز دار در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی در جلسه کمیته نهال استان که با حضور اعضای این کمیته در دفتر معاونت بهبود تولیدات گیاهی برگزار شد گفت: در سال جاری 13 نهالستان مجوز دار با موسسه بذر و نهال قرارداد منعقد کرده‌اند.

وی در ادامه به فعالیت چهار خزانه پاجوش نخیلات و تولید پاجوش‌های لیبل دار در استان اشاره و بیان کرد: تاکنون 48 هزار نهال به‌صورت اصلاح‌شده و لیبل دار آماده توزیع در استان است.

سید احمدی بابیان این مطلب که نهال‌های تولیدشده در خوزستان بهترین نهال‌های کشور محسوب می‌شوند گفت: این نهال‌ها به دلیل عاری بودن از عوامل زیان رسان، بیماری و آفات بهترین نهال‌ها ازنظر کیفیت در کشور هستند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان بابیان این مطلب که 63 درصد از نهال‌های تولیدشده در استان را مرکبات تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: عمده این نهال‌ها را نارگیل، لیموترش، پرتقال و نارنج شامل می‌شود.

سیداحمدی همچنین به تولید 18 درصد درختان مثمر در استان اشاره کرد و گفت: ازجمله این درختان مثمر می‌توان به انار، انجیر و زیتون اشاره کرد.

وی در خاتمه از تمامی باغداران استان خواست از خرید نهال‌های بدون لیبل و غیراستاندارد خودداری کرده و با استفاده از نهال‌های استاندارد، به رشد تولید در باغات خود کمک کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید