Iranian Agriculture News Agency

عشایر از ارکان اصلی تامین امنیت غذایی کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی و عشایری با ارائه محصولات تولیدی عشایر و روستایی شامل صنایع دستی، محصولات پروئتینی و لبنی، کره، پنیر، روغن حیوانی، عسل، گیاهان دارویی، پوشاک و سایر دست‌ساخته‌ها و دست بافته‌های عشایر و روستاییان در پارک خانواده شهرستان دزفول برگزار شد.

عشایر از ارکان اصلی تامین امنیت غذایی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، بهروز قمرزاده در حاشیه این نمایشگاه ضمن بازدید از توانمندی‌های روستایی و عشایر بیان کرد: عشایر یکی از ارکان اصلی تامین امنیت غذایی کشور هستند و همه باید تلاش کنیم تولید در مناطق عشایری پایدار بماند.

وی افزود: عشایر به‌عنوان یک نیروی کار مهم در بخش‌های مختلف اقتصادی شهرستان‌ها و روستاها شناخته می‌شوند و معمولاً در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، حمل و نقل فعالیت و نقش بسیار مهمی در تأمین غذا و کالاهای اولیه برای جامعه دارند.

قمرزاده با بیان این مطلب که امروز هویت فرهنگی عشایر عزیز با انقلاب و ارزش‌های اسلامی عجین شده که برای عصرها و نسل‌ها ماندگار است گفت: حمایت از این قشر باید توسط دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد و مشکلات آن‌ها شناسایی و مرتفع شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید