Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ترویج اهمیت حفظ پایداری و باروری خاک در آبادان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان از نشست واحدهای تخصصی مدیریت جهاد کشاورزی آبادان به‌منظور هماهنگی فعالیت‌های گرامیداشت روز جهانی خاک خبر داد و گفت: هم‌زمان با گرامیداشت روز جهانی خاک دوره‌های آموزشی با هدف ترویج اهمیت حفظ پایداری و باروری خاک در این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف ترویج اهمیت حفظ پایداری و باروری خاک در آبادان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان ضمن اشاره به شعار روز جهانی خاک با عنوان خاک و آب منشاء زندگی گفت: جلسه با حضور واحدهای تخصصی و ادارات آب‌وخاک و ترویج جهت بررسی و هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که به این مناسبت در آبادان اجرا می‌شود.

وی افزود: باهدف ترویج اهمیت حفظ پایداری و باروری خاک و نقش انکارناپذیر آن در امنیت غذایی و حیات و همچنین در راستای ارج نهادن به اهمیت خاک و جلوگیری از تخریب و نابودی آن، دوره‌های آموزشی با عناوین خاک‌ورزی حفاظتی، اهمیت و جایگاه خاک در کشاورزی پایدار امنیت غذایی، مدیریت تغذیه و حاصلخیزی خاک در کشاورزی ارگانیک توسط کارشناسان مراکز سه‌گانه جهاد کشاورزی این مدیریت برای اقشار مختلف برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خاطرنشان کرد: در این راستا نواختن زنگ خاک و آشنایی دانش آموزان به‌عنوان نسل آینده‌ساز بااهمیت حفظ خاک و همچنین سردادن شعار روز جهانی خاک در مدارس، به این مناسبت انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید