Iranian Agriculture News Agency

آغاز تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان

تکثیر تجاری ماهی باس دریایی( Sea bass ) برای نخستین بار در استان خوزستان آغاز و در حال انجام است.

آغاز تولید و تکثیر تجاری ماهی باس دریایی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سرپرست اداره کل شیلات استان ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از مشکلات و دغدغه‌های عمده پرورش‌دهندگان، تأمین بچه ماهی دریایی بوده و برای نخستین بار در استان خوزستان به‌صورت تجاری تکثیر ماهی باس دریایی (Sea bass) آغاز و در حال انجام است.

سوری در ادامه افزود: با تکثیر و تولید بچه ماهی سی باس در راستای تکمیل زنجیره ارزش تولید ماهیان دریایی در استان مشکلات تأمین بچه ماهی پرورش‌دهندگان قفس، مشاغل روستایی، مزارع پرورش ماهیان دریایی مرتفع خواهد شد.

وی به فعالیت پنج مرکز تکثیر ماهیان دریایی در استان خوزستان اشاره و بیان کرد: در سال جاری از 188 قطعه مولد سی باس میزان 400 هزار قطعه بچه ماهی تولیدشده و تکثیر ادامه دارد و امید است پس از تأمین کل نیاز استان امکان صادرات بچه ماهی به سایر استان‌ها نیز فراهم شود.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان در ادامه یادآور شد: دوره پرورش ماهیان دریایی نظیر شانک و صبیتی در استخرهای خاکی معمولاً دو ساله است درحالی‌که ماهی سی باس گونه‌ای با رشد سریع بوده و یکی از گزینه‌های مطلوب و اقتصادی پرورش ماهیان دریایی محسوب می‌شود و طی یک دوره 6-8 ماهه به وزن بازاری می‌رسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید