Iranian Agriculture News Agency

خوزستان قلب تپنده کشاورزی ایران اسلامی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان خوزستان گفت: خوزستان، استانی سرآمد و قلب تپنده کشاورزی ایران اسلامی است.

خوزستان قلب تپنده کشاورزی ایران اسلامی

به گزارش خبرنگار  ایانا در خوزستان، جلسه شورای مدیران استان با حضور هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، با دستور کار بررسی بودجه، مسائل مربوط به منابع انسانی، پشتیبانی و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی استان و پیگیری مسکن کارکنان در سالن جلسات مجتمع شهید منصوری اهواز برگزار شد.

محمدی در این جلسه خاطرنشان کرد: اگر هر کس در هر جایگاهی وظیفه و مسئولیت خود را به‌درستی انجام دهد کارها به نحو احسن پیش خواهد رفت.

وی در ادامه بابیان این مطلب که خوزستان، استانی سرآمد در تولید محصولات کشاورزی است، گفت: خوزستان ۱۸ درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و قلب تپنده کشاورزی ایران اسلامی محسوب می‌شود و این مهم وجه تمایز استان زرخیز خوزستان با سایر استان‌های کشور است.

محمدی همچنین به فاصله قابل‌توجه خوزستان از نظر تولید با استان‌های دیگر اشاره و بیان کرد: قطعاً نگاه وزارتخانه نیز به چنین استان ویژه‌ای، خاص خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: در سال زراعی گذشته نیز خوزستان با خرید تضمینی بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم عنوان استان طلایی کشور و رتبه نخست تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه بابیان این مطلب که امروز وظیفه مهم ما بررسی مسائل و ارائه راهکار مناسب برای مرتفع کردن این موضوعات معیشتی کارکنان است گفت: یکی از موضوعات خاص مورد پیگیری ازنظر ما مسکن کارکنان است که در این راستا ضمن دعوت از مسئولین مرتبط، به‌سرعت در حال پیگیری این مهم هستیم.

محمدی در ادامه به تجهیز و نوسازی مراکز جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: مراکز جهاد کشاورزی بسیار مهم و سرپنجه‌های ما در عرصه تولید هستند که طبق ابلاغ مقام عالی وزارت برای تجهیز این مراکز ستاد تشکیل و به‌موازات آن نیز در استان‌ها کمیته‌هایی برای تجهیز، نوسازی و به‌روزرسانی امکانات لجستیکی این مراکز با محوریت مدیریت هماهنگی ترویج استان‌ها ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به سند جذب نیروی انسانی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دو هزار و ۶۵۰ نفر نیرو با آزمون استخدامی جذب شد و مجوز جذب دو هزار نیرو نیز گرفته‌شده که تلاش می‌کنیم آزمون استخدامی این تعداد نیز امسال برگزار شود.

وی بابیان این مطلب که ما طبق سند جذب نیروی انسانی پیش خواهیم رفت گفت: امیدواریم تا پنج سال آینده نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی به حدنصاب مقررشده در این سند برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید