Iranian Agriculture News Agency

لزوم مبارزه پیشگیرانه با بیماری زنگ زرد گندم در آبادان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان نسبت به هشدار بیماری زنگ زرد گندم در این شهرستان هشدار داد و بر لزوم مبارزه پیشگیرانه با این بیماری تاکید کرد.

لزوم مبارزه پیشگیرانه با بیماری زنگ زرد گندم در آبادان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، حسن دشتی نژاد بیان کرد: با توجه به هشدار مدیریت حفظ نباتات پس از پیش‌بینی‌های هواشناسی احتمال ورود و حضور بیماری زنگ زرد گندم زودتر از سال گذشته محتمل است، بنابراین در صورت رعایت نکردن نکات پیشگیرانه احتمال خسارت به تولید محصول گندم افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از بروز شدید این بیماری و متحمل شدن خسارت به تولید محصول لازم است گندم کاران با انجام عملیات زراعی مانند استفاده از کود اوره و پتاس، مدیریت آبیاری و تغذیه مزرعه و سم‌پاشی پیشگیرانه با سموم قارچ‌کش تیلت و فولیکور با دوز مصرف یک لیتر در هکتار، از تشدید خسارت این بیماری مصون و مانع از  بروز آن به‌صورت گسترده در مزارع شوند.

دشتی نژاد توضیح داد: لازم و ضروری است که به‌محض مشاهده اولین علائم آلودگی، اقدام به کانون کوبی در نقطه مشاهده‌شده برای جلوگیری از پراکنش بیماری انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان یادآور شد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با عنوان آشنایی و مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در مزارع و روستاهای مختلف در حال انجام است، همچنین آموزش‌های چهره به چهره به کشاورزان و زارعین، استفاده از فضای مجازی جهت انتشار توصیه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مبارزه با این بیماری قارچی نیز در جریان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید