Iranian Agriculture News Agency

اهمیت همکاری و هم‌افزایی دامپزشکی و شیلات در استان خوزستان

در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان با سرپرست جدید شیلات خوزستان بر اهمیت همکاری و هم‌افزایی دامپزشکی و شیلات که باعث پایداری و توسعه فعالیت‌های آبزی پروری در استان خوزستان می‌شود تاکید شد.

اهمیت همکاری و هم‌افزایی دامپزشکی و شیلات در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در این دیدار،  همکاری بین دامپزشکی و شیلات را عامل پایداری و افزایش تولید دانست و تعامل مستمر برای پیشبرد اهداف در راستای تأمین امنیت غذایی را بسیار مهم و ضروری برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به وجود پتانسیل بالای استان در حوزه پرورش و صید آبزیان بیان کرد: اصلاح ساختار مجتمع‌ها و مزارع پروش آبزیان منطبق با اصول زیستی و رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی، قطعاً باعث تحقق اهداف سازمانی شیلات استان در افزایش تولید و استمرار تولید خواهد شد.

ناصر عسکری فرد با اشاره به پایان موفقیت‌آمیز پرورش میگو و افزایش تولید آن در استان و عدم بروز بیماری‌های استراتژیک به‌ویژه AHPND علیرغم شیوع بیماری و ایجاد خسارات عمده در برخی استان‌ها، توضیح داد: این موفقیت با رعایت اصول مدیریت بهداشتی، امنیت زیستی و انجام نظارت‌ها و پایش‌های مستمر از مزارع و واحدهای تکثیر و پرورش میگو محق شد که این مهم حاصل هماهنگی بین بخشی بین ادارات کل دامپزشکی و شیلات استان است.

عسکری فرد در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید اداره کل شیلات استان، گفت: در دوره مدیریتی وی به نهادینه شدن فرهنگ رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و امنیت زیستی دامپزشکی در مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در سطح استان بیش‌ازپیش کمک شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید