Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی برای افزایش عملکرد محصولات پاییزه در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیر کشت وجود ندارد در تلاش هستیم عملکرد محصول در واحد سطح را افزایش دهیم.

برنامه‌ریزی برای افزایش عملکرد محصولات پاییزه در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مجید نبی پور در حاشیه جلسه ستاد فنی زراعت گفت: خوزستان انبار غله کشور است و نگاه دولت به بخش کشاورزی استان ویژه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیر کشت وجود ندارد در تلاش هستیم عملکرد محصول در واحد سطح را افزایش دهیم و در همین راستا موانع افزایش تولید ازجمله آفات و بیماری‌ها را شناسایی کرد و جهت پیشگیری از این موانع برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمان استفاده و کیفیت نهاده‌ها در افزایش عملکرد بسیار مؤثر است به همین دلیل با اجرای برنامه‌های آموزشی و انتقال‌یافته‌ها کشاورزان را برای رسیدن به این اهداف یاری‌ می‌کنیم.

نبی پور با اشاره به توزیع خوب کودهای موردنیاز کشاورزان در استان اضافه کرد: فقط ۱۰ درصد از کودهای اختصاص‌یافته در انبارها باقی‌مانده است.

وی با اشاره به اجرای آبیاری زیرزمینی به‌صورت پایلوت در استان گفت: روش زیرزمینی در حال حاضر در باغات استفاده می‌شود و در صورت موفق بودن این طرح، در مزارع نیشکری به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید