Iranian Agriculture News Agency

کشت پاییزه در بیش از ۸۰۰ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری محصولات پاییزه در سطح ۸۷۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت می‌شود.

کشت پاییزه در بیش از ۸۰۰ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، عبدالرضا سید احمدی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: در سال زراعی جاری، محصولات پاییزه در سطح ۸۷۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت شد که این میزان کشت ۱۲۱ هزار هکتار محصولات به کشت محصولات زراعی آبی و ۲۵۸ هزار هکتار به کشت محصولات دیم اختصاص‌یافته است.

وی افزود: ازجمله محصولات زراعی که در استان کشت می‌شود می‌توان به گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، کلزا آبی و دیم، چغندرقند، باقلا، شبدر، انواع محصولات سبزی و صیفی، نخود و عدس دیم اشاره کرد که علاوه بر این محصولات، محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی نیز در استان کشت خواهد شد.

سید احمدی بابیان این مطلب که محصولات پائیزه کشت‌شده در استان عمدتاً گندم، جو، کلزا، چغندرقند و حبوبات دیم است، گفت: برداشت این محصولات از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۱۵ خردادماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان توضیح داد: کشت پاییزه در تمام شهرستان‌های تابعه استان انجام می‌شود و بیشترین کشت پاییزه در شهرهای اهواز، دزفول، شوش کرخه، شوشتر، حمیدیه، دشت آزادگان، اندیمشک و در شهرستان‌های دیم خیز مانند ایذه، باغملک، لالی، مسجد سلیمان، هفتکل، اندیکا است.

عبدالرضا سید احمدی خاطرنشان کرد: صادرات محصولات سبزی و صیفی به کشور عراق نیز ۱۸۱ هزار تن بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید