Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از پوستر نمایشگاه نان در اهواز

مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه نان در خوزستان در فرمانداری اهواز برگزار شد.

رونمایی از پوستر نمایشگاه نان در اهواز

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بابیان اینکه از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه شناسایی ظرفیت‌های نان سنتی و ترویج سنت پخت نان و انتقال آن به نسل‌های آینده است گفت: آشنایی با مزایای استفاده از نان سبوس‌دار (نان کامل) و ترویج استفاده از این نان نیز از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

 وی برگزاری کلاس آموزشی و آشنایی با دستگاه کارت‌خوان نانینو، استفاده از دانش‌بنیان‌ها، برپایی سیاه‌چادهای عشایر و مضیف، عرضه مواد غذایی فرآوری شده از گندم را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد.

جهان نژادیان بابیان اینکه برخی سازندگان دستگاه‌های تولید نان در این نمایشگاه حضور دارند توضیح داد: در این نمایشگاه از تولیدکنندگان نان در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و بوشهر نیز برای حضور در نمایشگاه دعوت به‌عمل‌آمده است.

 وی خاطرنشان کرد: به مناسبت روز ملی نان شنبه ۲۰ آبان با حضور در مدرسه شاهد رضوان در اهواز و عرضه صبحانه به ترویج فرهنگ استفاده از نان باکیفیت و کامل خواهیم پرداخت.

 جهان نژادیان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تضمیم  داریم درصد سبوس آرد خبا‌زی‌ها رابین ۷ تا ۱۵ درصد ارتقا دهیم همچنین درصورتی‌که مشارکت دستگاه‌های اجرایی دهکده نان‌های سنتی و واحدهای تولید نان رژیمی را ایجاد کنیم.

 فرماندار اهواز نیز گفت: در سطح شهر اهواز با معضل اختلال در توزیع نان به دلیل کمبود نانوایی روبرو بودیم وبه این منظور اخیراً یک‌صد نانوایی جدید در مناطق مختلف فعال شدند همچنین سهمیه نانوایی‌هایی که در سال‌های گذشته با کاهش سهمیه آرد روبرو بودند افزایش پیدا کرد.

نخستین نمایشگاه نان در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه از ساعت 16 تا 22 در محل سیلوی شهید آذر پیکان اهواز پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید