Iranian Agriculture News Agency

بهبود عملکرد گندم در مزارع گندم بنیان خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: سه هزار و 640 هکتار از مزارع این شهرستان تحت پوشش طرح ملی گندم بنیان قرار گرفته است.

  بهبود عملکرد گندم در مزارع گندم بنیان خرمشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: امسال بیش از سه هزار و 640 هکتار از مزارع این شهرستان تحت پوشش طرح ملی گندم بنیان قرار گرفت که تاکنون 410 هکتار از این میزان کشت شده است.

وی ادامه داد: این طرح در تمام روستاهای تحت پوشش شهرستان در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود 18 هزار و 560 تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

شریفی با بیان این که کشت مکانیزه و کشت مستقیم در بقایای شلتوک برداشت شده از مزایای این طرح است، توضیح داد: طرح توسعه گندم بنیان با هدف مدیریت، انتقال دانش و بهره‌گیری از فناوری جدید در کشت گندم و کاهش مصرف آب و در نهایت افزایش تولید این محصول راهبردی، تدوین شده است. 

وی افزود: انتخاب کشاورز، تهیه نقشه و ثبت مشخصات جغرافیایی محل اجرای طرح، تهیه فرم و تقویم زراعی و نمونه‌برداری، از جمله مراحل مهم اجرایی این طرح ملی است.

وی از دیگر مراحل اجرایی این طرح ملی را آماده‌سازی زمین، کاشت، ارتقای مکانیزاسیون، تغذیه متعادل و بهبود کیفیت، آبیاری، پایش و پیش‌آگاهی در کنترل آفت‌ها، بیماری‌ها و علف‌های هرز، نمونه‌برداری قبل از برداشت و در نهایت برداشت برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید