Iranian Agriculture News Agency

پیشگیری از انتقال آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شادگان

اداره دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان شادگان درخصوص مراقبت فعال از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از تالاب شادگان بازدید کردند.

پیشگیری از انتقال آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شادگان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: با توجه به‌احتمال وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و با توجه به اینکه شهرستان شادگان ازلحاظ جغرافیایی در محلی واقع شده که این بیماری می‌تواند تهدید جدی به‌حساب آید یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری از طریق مهاجرت پرندگان آلوده مهاجر وحشی است  که در این راستا  بازرسی و بررسی‌ها امر مهمی تلقی می‌شود.

هاشمی افزود: به همین دلیل بازدید مشترک از تالاب شادگان توسط اداره دامپزشکی و اداره محیط‌زیست شهرستان شادگان انجام شد و از مراکز تجمع پرندگان وحشی در تالاب بازدید به عمل آمد و هرگونه علائم مشکوک در خصوص بیماری و تلفات ناگهانی بررسی شد.

وی ادامه داد: شهروندان عزیز از خرید مرغ زنده و غیربهداشتی و گوشت پرندگان شکاری جداً خودداری کنند. همچنین از مکان‌های بهداشتی عرضه مرغ کشتار روز مایحتاج مورد مصرف خود را تهیه کنند.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مواجهه با تلفات غیرعادی در پرندگان بومی مهاجر سریعاً مراتب را به اداره دامپزشکی جهت بررسی بیشتر و اقدامات قرنطینه‌ای – بهداشتی گزارش دهند.

هاشمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از گزارش تلفات مشکوک و علائمی در خصوص بیماری آنفلوانزا در منطقه گزارش نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید