Iranian Agriculture News Agency

یکنواختی محصول در مزارع با بوجاری بذور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه از نظارت بر توزیع بذور محصولات زراعی خبر داد.

یکنواختی محصول در مزارع با بوجاری بذور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مصطفی عبیاوی بیان کرد: در حال حاضر سه واحد بوجاری به‌طور رسمی در سطح شهرستان فعالیت دارند که به کار بوجاری گندم وجو مشغول هستند و به‌طور مستمر توسط کارشناس حفظ نباتات و مسئولین مراکز خدمات مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این بازدیدها بر لزوم استفاده از سموم، ضدعفونی بذر جهت جلوگیری از بیماری‌ها بذر زاد و خاکزاد تأکید شد.

عبیاوی خاطرنشان کرد: کشاورز پس از عقد قرارداد و مشخص شدن سطح کشت به مراکز مراجعه کرده و میزان بذر موردنیاز را پس از محاسبه و مشخص شدن میران بذر به‌صورت حواله دریافت می‌کند.

وی افزود: در راستای جلوگیری از خروج بذر در چرخه تولید و جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه‌ها فرآیند توزیع بذر بایستی با دقت کافی انجام‌گرفته و نهایتآ میران مصرف بذور با سطوح کشت‌شده مطابقت داشته باشد.

عبیاوی با تأکید بر ساماندهی مراکز فرآوری بذور شهرستان خاطرنشان کرد: از مزایای استفاده از بذور گواهی‌شده می‌توان به یکنواختی محصول در مزارع، مدیریت بهتر نهاده‌های مصرفی ازجمله انواع کودها و افزایش تولید در واحد سطح اشاره کرد.

 وی توضیح داد: بذر به‌عنوان پایه مهم تولید در محصولات زراعی به‌ویژه گندم و جو نقش مهمی در افزایش تولید دارد ویکی از نهاده‌های مهم وتآثیر گذار در جهت رسیدن به خودکفایی در تولید گند محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید