Iranian Agriculture News Agency

آزادسازی صید میگوی سفید در خوزستان

رپرست معاونت صید شیلات خوزستان گفت: صید میگوی سفید در صیدگاه های لیفه - بوسیف، خوریات واسطه و درویش آزاد شد

آزادسازی صید میگوی سفید در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان،  فلامرز مزارعی بیان کرد: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید و نتایج حاصل از گشت های تحقیقاتی، صید میگوی سفید در صیدگاه های لیفه - بوسیف، خوریات واسطه و درویش از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام می شود.

سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان گفت: براساس مصوبه کمیته مدیریت صید و نتایج حاصل از گشت های تحقیقاتی، صید میگوی سفید در صیدگاه های لیفه - بوسیف، خوریات واسطه و درویش از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام می شود.

مزارعی با اشاره به رعایت برخی الزامات در خصوص صدور مجوز صید میگو افزود: مجوز صید در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی برای لنج ها و قایق ها و در خورهای واسطه و درویش فقط برای قایق ها صادر می شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای کلیه لنج ها اعم از ماهی و میگو 10 روز و قایق 7 روز خواهد بود عنوان کرد: شناورهای صیادی ملزم به دارا بودن براین تانک، سایبان، گواهی سمپاشی و گواهی بهداشت فردی تمام خدمه شناور هستند.

مزارعی با تاکید بر اینکه مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای مقررات هستند ادامه داد: خودروهای حمل و نقل آّبزیان باید مجهز به اطاقک عایق دار استاندارد باشند و تخلیه، حمل و نقل صید تابع مقررات تحویل گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و همچنین مالکین خودروهای حمل و نقل آّبزیان ملزم به دارا بودن کارت تحویل گیری و تجهیز خودرو به اطاقک عایق دار استاندارد هستند.

سرپرست معاونت صید شیلات خوزستان بیان کرد: شناورها صید میگوی خود را به صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه می کنند و آمارگیران می بایست نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم های مربوطه به صورت تمام شماری به معاونت صید استان اقدام کنند.

مزارعی یادآور شد: صدور مجوز صید ماهی در صیدگاه های لیفه- بوسیف، خورموسی و خوریات واسطه و درویش در طول فصل میگو ممنوع اعلام می شود و از تمدید مجوزهایی که محصول خود را در بنادر صیادی تخلیه نمی نمایند خودداری می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید