Iranian Agriculture News Agency

مدیریت بهتر نهاده‌های مصرفی با بوجاری بذور محصولات پاییزه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه گفت: سه واحد بوجاری به طور رسمی درسطح شهرستان حمیدیه فعالیت دارند که به کار بوجاری گندم و جو مشغول هستند.

مدیریت بهتر نهاده‌های مصرفی با بوجاری بذور محصولات پاییزه

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مصطفی عبیاوی از نظارت بر توزیع بذور محصولات زراعی خبر داد .

وی اظهار داشت: در حال حاضر سه واحد بوجاری به طور رسمی درسطح شهرستان فعالیت دارند که به کار بوجاری گندم وجو مشغول هستند و به طور مستمر توسط کارشناس حفظ نباتات و مسئولین مراکز خدمات مورد بازدید قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه گفت: دراین بازدیدها بر لزوم استفاده ازسموم ،ضدعفونی بذر جهت جلوگیری از بیماریها بذر زاد وخاکزاد تاکید می‌شود.

عبیاوی افزود: کشاورز پس از عقد قرارداد و مشخص شدن سطح کشت به مراکز مراجعه نموده و میزان بذر موردنیاز  را پس از محاسبه و مشخص شدن میران بذر به صورت حواله دریافت می کند وی تصریح نمود: در راستای جلوگیری از خروج بذر در چرخه تولید و جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه ها فرآیند توزیع بذر بایستی با دقت کافی انجام گرفته ونهایتآ میران مصرف بذور باسطوح کشت شده مطابقت داشته باشد .

عبیاوی با تاکید بر ساماندهی مراکز فرآوری بذور شهرستان اظهار کرد: از مزایای استفاده از بذور گواهی شده می توان به یکنواختی محصول در مزارع ،مدیریت بهتر نهاده های مصرفی از جمله انواع کودها و افزایش تولید در واحد سطح اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید