Iranian Agriculture News Agency

فعال شدن اکیپ‌های پایش ملخ صحرایی در خوزستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از فعال شدن اکیپ‌های پایش ملخ صحرایی با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور در این استان خبر داد.

فعال شدن اکیپ‌های پایش ملخ صحرایی در خوزستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ناجی شهیب زاده گفت: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور و فراهم شدن شرایط خاص دما و بارندگی و افزایش جمعیت ملخ صحرایی در فرم بالدار و پوره در شرق آفریقا و شبه‌جزیره عربستان و حضور دسته‌های ملخ در کشور عمان و پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص بارش‌های در حد نرمال در شبه‌جزیره عربستان احتمال ورود و حضور دسته‌های ملخ صحرایی در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس 139 اکیپ بازرسی در قالب شبکه‌های پایش و مراقبت در سطح استان خوزستان فعال‌شده است و عملیات دیده‌بانی ملخ صحرایی توسط اکیپ‌های پایش همچنان ادامه دارد.  

شهیب زاده ادامه داد: میزان پایش ملخ صحرایی در سال 1401-1400 بیش از دو میلیون هکتار بوده است. همچنین در سال زراعی 1400-1399 به میزان 12 هزار و 699 هکتار از اراضی در سطح استان خوزستان مبارزه با ملخ صحرایی انجام شد و خوشبختانه با اقدامات به‌موقع و مؤثر تاکنون هیچ‌گونه خسارتی در استان خوزستان گزارش‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید