Iranian Agriculture News Agency

کشف و ضبط پنج فروشگاه کشتار غیر مجاز دام در دزفول

در راستای جلوگیری از کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی دام زنده، طرح همزمان و ضربتی جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در دو منطقه شهرستان دزفول جرا شد.

کشف و ضبط پنج فروشگاه کشتار غیر مجاز دام در دزفول

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان از واحدهای قصابی و تذکر بهداشتی مبنی بر عدم کشتار غیرمجاز، طرح ضربتی جمع‌آوری کشتارهای غیرمجاز در راستای حفظ سلامت بر نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی با تمام ظرفیت کارکنان اداره در معیت نماینده فرمانداری، نماینده مرکز بهداشت و نیروی محترم انتظامی در کوی مدرس و ولی‌ آباد دزفول انجام پذیرفت.

محسن ورجاوند ادامه داد: در این طرح از تعداد پنج فروشگاه قصابی، گوشت و لاشه حاصل از کشتار در فروشگاه کشف و ضبط شد که جهت بررسی‌های بیشتر به کشتارگاه دام ارسال و برای این پنج فروشگاه پرونده قضایی تشکیل شد.

وی بابیان اینکه هرگونه کشتار دام باید در کشتارگاه مورد تائید دامپزشکی کشتار شود، خاطرنشان کرد: کشتارهای خارج از این ضوابط کشتار غیرمجاز، غیربهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و بازرسان اداره دامپزشکی با واحدهای متخلف طبق قوانین و از طریق مراجع قضایی برخورد می‌کنند.

ورجاوند با اشاره به این‌که تأمین سلامت فرآورده‌های خام دامی و مسائل بهداشتی، نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم است گفت: از شهروندان درخواست می‌شود به‌منظور حفظ سلامت خود و خانواده از فرآورده‌های مورد تائید دامپزشکی که دارای مهر و برچسب دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضا است استفاده کنند.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول با اشاره به اهمیت کشتار اصولی دام در کشتارگاه و نقش آن در پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو یادآور شد: کشتار غیرمجاز دام به معنای کشتار حیوان در خارج از کشتارگاه بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی است و یکی از عوامل مهم در شیوع و بروز بیماری تب کریمه کنگو به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید